0

The high note (Personal Assistant)

Ara que la pandèmia ha endarrerit les grans estrenes a mitjans estiu (o més enllà) és el moment que petites produccions han d’aprofitar per omplir el buit de cinema que tenen les pantalles i els espectadors. The High note ja va complir aquesta funció a Estats Units estrenant-se en els recuperats drive-in theatres (els autocines de tota la vida) i ara ho fa a Europa en pantalles convencionals. És evident que no es tracta d’un blockbuster que omple sales però si d’una pel·lícula prou entretinguda i ben feta per animar el públic a visitar el cinema.

La pel·lícula ens posa a la pell de la Maggie Sherwoode (Dakota Johnson), l’assistent personal de la llegendària cantant Grace Davis (Tracee Ellis Ross) que busca fer-se un lloc en el món de la producció musical. En el seu viatge coneixerà en David Cliff (Kelvin Harrison Jr.), un músic de carrer amb un talent innat per la música.

Com es pot deduir per la sinopsi, The High note beu dels estàndards de dos gèneres molt populars i clàssics. Per un costat ens trobem una història de superació d’un personatge amb un talent poc apreciat que busca el seu lloc a la vida i complir el seu somni i, per l’altre, una clàssica història d’amor entre dos personatges units pel destí. El cert és que la pel·lícula no s’amaga dels seus referents i els segueix al peu de la lletra amb estil i bona factura. També és cert que centrar-se en aquestes dues històries fa que quedin una mica desdibuixades però no prou per a separar l’espectador de la història. Paral·lelament a la història principal, The High Note també aprofita per fer una subtil crítica al tractament que fa la indústria de la música a les cantants de més edat i la reivindicació del poder i magnetisme d’aquestes.

El nom que més destaca del repartiment és Dakota Johnson però qui s’emporta tot el pes de l’actuació és Tracee Ellis Ross. La filla de Diana Ross, a qui podem veure a la sèrie Black-ish, clava el paper de diva de la música que viu el dilema d’acceptar una jubilació segura o llançar-se a l’aventura amb un nou projecte. Un paper que li permet explorar diferents vessants del seu personatge i que l’actriu sap interpretar de manera excel·lent. Al seu costat Dakota Johnson, Ice Cube o Kelvin Harrison Jr. firmen unes actuacions correctes.

Sense tractar-se d’un musical és evident que la música juga un paper molt important en la història. Tant Tracee Ellis Ross com Kelvin Harrison Jr. defensen amb solvència els desafiaments musicals que els proposa la pel·lícula.

Ens trobem davant un títol solvent que permet passar una estona entretinguda sense tenir grans pretensions més enllà d’explicar una història. Si la valorem en aquests termes, la pel·lícula funciona a la perfecció i compleix amb la seva funció d’entretenir a l’espectador.

Per si ho vols compartir...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email

Pau Garriga

Graduat en Realització Audiovisual i multimèdia que no exerceix. M'agraden les sèries, pel·lícules, els còmics i un llarg etcétera de coses que ara estan molt de moda

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *