0

El final de todo

Netflix segueix ampliant el seu catàleg de pel·lícules originals amb la intenció de convertir-se en un veritable competidor del cinema. A la plataforma podem trobar drames com The Meyerowitz Stories – el millor que ha fet Netflix –  thrillers eròtics com El juego de Gerald o ciència-ficció com Annihilation, pel que era qüestió de temps que el cinema de catàstrofes engreixés aquest llistat. Amb El final de todo, Netflix marca la casella d’un gènere que li faltava.

En Will (Theo James) fa un viatge fins a Chicago per visitar els seus sogres i demanar-los permís per casar-se amb la seva filla. El sopar es converteix en una lluita d’egos entre en Will i en Tom (Forest Whitaker), el pare de la núvia. Quan l’endemà en Will es dirigeix a l’aeroport per tornar a Seattle un estrany fenomen deixa sense energia i comunicacions tot Estats Units. En Tom i en Will comencen un viatge per creuar el país i buscar la Sam (Kat Graham).

Ens trobem davant d’una típica road movie que té tots els elements clàssics del cinema de catàstrofes. Una història típica i previsible que no aporta res de nou i que ja hem vist moltes vegades. El viatge a través dels Estats Units es converteix en un seguit de proves i missions d’un videojoc que els protagonistes han d’anar superant fins a assolir el seu objectiu.

L’inici és prometedor i ens presenta un punt de vista diferent del que estem acostumats quan ens enfrontem a un apocalipsis cinematogràfic. El més habitual és que els protagonistes estiguin, d’alguna manera o altra, assabentats del que està passant o s’acabin creuant amb algú que els posa al corrent però aquí ens enfrontem a una situació desconeguda i sense cap intenció de buscar-hi una explicació. Malauradament aquestes bones sensacions acaben quan passen els primers trenta minuts i la pel·lícula abusa d’una sèrie de tòpics que la converteixen en previsible i avorrida fins arribar a un final totalment desconcertant i que enfonsa encara més la pel·lícula.

Netflix centra aquesta producció a contractar noms coneguts i en uns efectes especials especialment ben treballats i dignes de qualsevol superproducció però s’oblida de contractar un guionista mínimament capacitat per donar una mica de sentit a tot plegat.

L’oferta que ens ofereix la plataforma és prou amplia i rica per a perdre el temps en produccions que no aporten res i, ni tan sols, aconsegueixen entretenir.

Per si ho vols compartir...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Share on Google+
Google+

Pau Garriga

Graduat en Realització Audiovisual i multimèdia que no exerceix. M'agraden les sèries, pel·lícules, els còmics i un llarg etcétera de coses que ara estan molt de moda

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *