0

7500

Un debut cinematogràfic sempre és complicat però el que no hauria de ser mai és avorrit i aquest és el cas de la proposta que ens ofereix Patrick Vollrath. El director alemany, que també s’encarrega del guió, intenta construir una història de tensió en un espai claustrofòbic però acaba fracassant estrepitosament.

Un vol de París a Berlin rep l’atac d’un petit grup de segrestadors en ple vol. Després d’uns moments de tensió el copilot (Joseph Gordon-Levitt) aconsegueix aïllar-se a la cabina mentre els atacants intenten entrar-hi per aconseguir el control de l’avió.

Si durant el visionat d’una pel·lícula passes més temps pensant en altres pel·lícules que fan el mateix però molt millor, és que la proposta que estàs mirant té algun problema. En el cas de 7500 aquesta sensació és constant. Per una banda tenim dues bones pel·lícules com Buried o Locke, on un protagonista aguanta la pel·lícula en un espai reduït només amb la seva capacitat interpretativa i un gran guió i, per l’altra United 93, una de les millors pel·lícules sobre segrestos d’avions que s’ha fet mai. 7500 intenta crear una barreja d’aquests dos tipus de projectes però no els arriba ni a la sola de la sabata.

La història de 7500 és totalment previsible. No necessites 90 minuts per saber com acabarà la història, qui serà el destí d’alguns personatges o com es desenvoluparà l’acció. El guió és de primer de carrera, més semblant a un treball d’estudiant que no ha passat el filtre del seu professor que no pas un guió professional. A l’hora de la veritat la pel·lícula dura seixanta minuts, Vollrath resol la història en seixanta minuts però necessita allargar l’argument per sortir del migmetratge i fer el salt al llarg.

Del poc que val la pena salvar d’aquesta pel·lícula és Josep Gordon-Levitt, l’actor desplega tots els seus recursos interpretatius per mantenir l’atenció de l’espectador i donar sentit a la història però la falta de guió li passa factura. Per molt bo que sigui l’actor, si la història no ajuda el fracàs està assegurat.

Estrenada a Amazon Primer, 7500 queda com una proposta fallida que no aconsegueix captar a l’espectador ni transmetre l’angoixa ni la claustrofòbia que busca. Noranta minuts que acaben als seixanta i es tornen infumables fins al final.

Per si ho vols compartir...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email

Pau Garriga

Graduat en Realització Audiovisual i multimèdia que no exerceix. M'agraden les sèries, pel·lícules, els còmics i un llarg etcétera de coses que ara estan molt de moda

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *